Ta oferta pracy została opublikowana ponad 40 dni temu i może być nieaktualna.
0

kandydatów

Etat Starszy inspektor

Firma: Komenda Wojewódzka Policji w Katowicach miejsce pracy: Katowice

Komenda Wojewódzka Policji w Katowicach
Komendant Wojewódzki Policji poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Starszy inspektor
Miejsce pracy: Katowice
Ogłoszenie o naborze Nr 99162

Warunki pracy

Praca w systemie ośmiogodzinnym, jednozmianowym. Oświetlanie naturalne i sztuczne, pozycja ciała siedząca.


Stanowisko pracy wyposażone w kserokopiarkę, skaner, telefon, komputer oraz w monitor ekranowy – czas pracy przy monitorze poniżej połowy dobowego czasu pracy.


Na stanowisku pracy występują następujące czynniki: wysiłek fizyczny polegający na pracy fizycznej w magazynach archiwalnych i czynnościach przy brakowaniu akt; praca na wysokości do 1 metra; praca w terenie polegająca na udziale w załadunku oraz rozładunku transportowanych materiałów i pozostawaniu w zakładzie przetwórstwa surowców wtórnych do momentu zniszczenia teczek; praca w szczególnie trudnych warunkach środowiskowych – kurz, grzyby i pleśnie głównie z rodziny Aspergillus i Penicillum – ekspozycja następuje podczas przebywania w pomieszczeniu archiwum oraz podczas pracy z materiałami stanowiącymi zasób archiwum (czas przebywania w pomieszczeniu archiwum do 2 godzin na zmianę roboczą).


Stanowisko pracy w Wydziale Finansów usytuowane jest na IV piętrze bloku C w kompleksie budynków KWP w Katowicach, przy ulicy Lompy 19. Blok C jest częściowo dostosowany dla osób z niepełnosprawnościami. W budynku znajdują się windy (bez informacji głosowej). Pomieszczenie sanitarne przystosowane dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze bloku A (przy wejściu głównym), co powoduje konieczność pokonywania dużych odległości oraz otwierania drzwi p.poż. z samozamykaczami. Wejście do kompleksu budynków KWP w Katowicach mieszczących się przy ul. Lompy 19 jest dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.: ruchoma platforma do transportu wózków, brak progów utrudniających poruszanie się osobom z niepełnosprawnościami ruchowymi, odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych.

Zakres zadań

  • Sprawuje nadzór i kontrolę nad właściwym kwalifikowaniem i klasyfikowaniem dokumentacji wchodzącej w zakres zasobu akt administracyjnych, przekazywanej do archiwum KWP w Katowicach. Kontroluje przed przyjęciem do zasobu archiwum materiały administracyjne (jawne i niejawne spraw zakończonych) z komórek organizacyjnych KWP w Katowicach oraz jednostek organizacyjnych Policji, w tym weryfikuje i ocenia protokoły oceny dokumentacji niearchiwalnej kategorii „B” oznaczonej symbolem „BC” przeznaczonej do zniszczenia celem realizacji przepisów dotyczących metod i form wykonywania zadań w zakresie działalności archiwalnej w Policji.
  • Wykonuje kwerendy archiwalne celem udzielenia stosownych informacji dotyczących określonych zagadnień, osób i wydarzeń uprawnionym podmiotom wewnętrznym i zewnętrznym w oparciu o posiadaną dokumentację, celem realizacji przepisów dotyczących metod i form wykonywania zadań w zakresie działalności archiwalnej w Policji oraz realizacji uprawnień wynikających z przepisów powszechnie obowiązujących.
  • Opracowuje do udostępnienia materiały administracyjne do celów służbowych Policji oraz w resorcie spraw wewnętrznych i administracji, przygotowuje decyzje Komendanta Wojewódzkiego Policji w Katowicach dla udostępnień poza resort. Prowadzi współpracę z podmiotami uprawnionymi do uzyskania od Policji informacji oraz osobami fizycznymi w zakresie udostępniania akt administracyjnych z zasobu archiwum, w tym prowadzi współpracę z Instytutem Pamięci Narodowej – wynikającej z Porozumienia Komendanta Głównego Policji i Prezesa Instytutu Pamięci Narodowej Komisji Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu z dnia 8 lutego 2013 r. - celem realizacji przepisów dotyczących metod i form wykonywania zadań w zakresie działalności archiwalnej w Policji oraz realizacji uprawnień wynikających z przepisów powszechnie obowiązujących.
  • Pełni funkcję przewodniczącego lub zastępcy przewodniczącego komisji powoływanych do brakowania dokumentacji niearchiwalnej kategorii „B” i „BE” oraz wydziela z zasobu archiwalnego KWP dokumentację, której upłynął obowiązkowy okres przechowywania – sporządza wykazy dokumentacji; bierze udział w komisji przeprowadzającej ekspertyzę archiwalną, sporządza protokoły brakowania, po uprzednim uzyskaniu opinii kierownika komórki organizacyjnej, której materiały będą brakowane; organizuje i przeprowadza niszczenia dokumentów w przedsiębiorstwach przetwórstwa surowców wtórnych, sporządza protokoły zniszczenia – celem realizacji przepisów dotyczących metod i form brakowania dokumentacji niearchiwalnej w Policji.
  • Prowadzi szkolenia i udziela instruktaży dla policjantów i pracowników Komendy oraz osób prowadzących składnice akt w jednostkach organizacyjnych Policji w województwie w zakresie archiwizacji materiałów akt administracyjnych celem zapewnienia prawidłowego wykonywania zadań w zakresie działalności archiwalnej w Policji. Prowadzi czynności kontrolno-instruktażowe w zakresie funkcjonowania składnic akt jednostek organizacyjnych Policji w województwie, w tym ocenia prowadzenie skontrów składnic akt w jednostkach organizacyjnych Policji w województwie celem realizacji przepisów w sprawie metod i form wykonywania zadań w zakresie działalności archiwalnej w Policji.
  • Prowadzi skontrum zasobu archiwalnego Komendy celem realizacji przepisów dotyczących metod i form wykonywania zadań w zakresie działalności archiwalnej w Policji.
  • Planuje brakowania dokumentacji niearchiwalnej kategorii „B” oznaczonej symbolem „B” i „BE” przechowywanej w zasobie archiwum Komendy, dla której w danym roku upłynął okres obowiązkowego przechowywania – zgodnie z jednolitym rzeczowym wykazem akt Policji – celem realizacji przepisów dotyczących metod i form brakowania dokumentacji niearchiwalnej w Policji.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: średnie
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w administracji
  • Umiejętność stosowania odpowiednich przepisów (Ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach, Zarządzenie Nr 920 Komendanta Głównego Policji z dnia 11 września 2008 r. w sprawie metod i form wykonywania zadań w zakresie działalności archiwalnej w Policji, Ustawa z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych - rozdział od 1 do 3, Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego - dział 1 oraz 7)
  • Umiejętność planowania i organizowania pracy
  • Samodzielność
  • Rzetelność
  • Komunikatywność
  • Zdolności analityczne
  • Terminowość
  • Poświadczenie bezpieczeństwa z klauzulą dopuszczalności „ściśle tajne” albo oświadczenie o poddaniu się procedurze sprawdzającej i uzyskanie poświadczenia do wymaganej klauzuli.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • Wiedza specjalistyczna z zakresu archiwizacji materiałów
  • Nastawienie na rozwój własny i podnoszenie kwalifikacji
  • Umiejętność współpracy
  • Zgoda na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru


Pozostałe oferty pracy w firmie Komenda Wojewódzka Policji w Katowicach
w firmie: , Wybierz
w firmie: , Wybierz
w firmie: , Wybierz
w firmie: , Wybierz
w firmie: , Wybierz

« Powrót do strony kategorii
Czy ta oferta pracy jest nieaktualna? Powiadom nas!   
Poleć ofertę pracy
Data dodania: 23-05-2022
Wyświetleń: 85